مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 08:552021-04-18بين الملل

تحولات مرزی اوکراین و روسیه به کدام سو پیش می رود؟


تحولات هفته های اخیر در مرز اوکراین با روسیه و مواضع مداخله جویانه غرب در حمایت از کی یف بار دیگر بر آتش تخاصم در مناطق شرقی اوکراین دمیده و در حال تبدیل شدن به بحرانی تازه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تحولات هفته های اخیر در مرز اوکراین با روسیه و مواضع مداخله جویانه غرب در حمایت از کی یف بار دیگر بر آتش تخاصم در مناطق شرقی اوکراین دمیده و در حال تبدیل شدن به بحرانی تازه است؛ بحرانی که از سال 2014 به حالت انجماد درآمده بود، رفته رفته در حال آب شدن است و به گفته مقامات روسیه، خطر جنگ داخلی در اوکراین را به دنبال دارد.

نگاهی به بحران سال 2014 اوکراین  نوامبر سال 2013 ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور وقت اوکراین گفت وگوها برای امضای توافق تجاری و سیاسی با اتحادیه اروپا را تعلیق می کند و این بهانه ای می شود برای آغاز اعتراضات ضد دولتی طرفداران حامی اتحادیه اروپا که اغلب در غرب این کشور ساکن هستند.

با بالا گرفتن اعتراضات که ده ها کشته برجا می گذارد و در خطر قرار گرفتن جان رییس جمهور، یانوکوویچ 22 فوریه سال 2014 مجبور به فرار از کشور می شود و با فرار او معترضان دولت را در دست می گیرند و پارلمان در همان روز وی را خلع می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحولات مرزی اوکراین و روسیه به کدام سو پیش می رود؟

تحولات مرزی اوکراین و روسیه به کدام سو پیش می رود؟