مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 08:352021-04-18اقتصادي

اشتغالزایی یک خانواده در همدان برای 800 نفر/ هر دباغی 500 شغل


«هادی شهبازی» کارآفرین برتر عرصه محصولات چرمی با تلاش شبانه روزی و عزم خانوادگی به دنبال بازارهای جهانی رفته، معتقد است اگر صدبار به عقب برگردد باز هم همین حرفه را انتخاب می کند و به هیچ وجه پشیمان نیست وارد عرصه تولید شده، - خبرگزاری فارس- همدان، سولماز عنایتی: صدای ساز شهناز و ضربات مشته در گوشم طنین انداز شد، کمی جلوتر رفتم، بوی پوست هم مشامم را پر کرد، زیر چشمی دور و برم را نگاه کردم، همه سرشان به کار گرم بود و من مهمان ناخوانده بودم.

آهسته آهسته، چنان که کفش هایم با زمین سمفونی گام کوک نکنند و سکوت پر از صدای کارگاه را نشکند، وارد شدم؛ کمی آن طرف تر میز کار، دستگاه و میز برش به هم چسبیده بود و هنرمندان تمام حواس خود را به جان بخشیدن به چرم ها داده بودند.

کارگاره کوچک بود و اغلب کارکنان جوان، با انگیزه و همت مثال زدنی، از همان مرحله اول آماده سازی چرم تا تولید کالایی که دل آدمی را می ربود، به بهترین نحو ممکن کار می کردند و رقص انگشتان شان راز فوت کوزه گری بود.

به کالاهای بی جان هویت هنر ایرانی می بخشیدند تا در هر گوشه ای از دنیا، نام کهن ایران بر آن بدرخشد.

در کنار چرم های تکه تکه شده و ابزار و یراق، تولیدات آماده چنان خودنمایی می کردند که عنان از کف دادم  و محو تماشا شدم، از کیف های بزرگ و کوچک زنانه تا کیف دیپلمات و کت و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغالزایی یک خانواده در همدان برای 800 نفر/ هر دباغی 500 شغل

اشتغالزایی یک خانواده در همدان برای 800 نفر/ هر دباغی 500 شغل