مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 07:502021-04-18سياسي

روز زیلو در تقویم شهرستان میبد قرار گرفت


درخواست شهرداری میبد مبنی بر ثبت روز زیلو در تقویم شهرستان میبد در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، بررسی و به تصویب رسید.

- ایسنا/یزد درخواست شهرداری میبد مبنی بر ثبت روز زیلو در تقویم شهرستان میبد در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، بررسی و به تصویب رسید.

علیرضا نقوی علت طرح چنین پیشنهادی را با توجه به جهانی بودن زیلوی میبد و به پاس قدردانی از زحمات پیشکسوتان این هنرصنعت که بدون هیچ چشم داشتی، حافظان این هنر از گذشته تا به امروز بوده اند و مسببان اصلی جهانی شدن این هنر صنعت هستند، ذکر کرد.

وی افزود: طی مکاتباتی با آیت الله اعرافی رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شد، پیشنهاد ثبت روز زیلو در تقویم شهرستان مطرح و در اولین جلسه این شورا در سال 1400 مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر شهر جهانی زیلو با بیان این که هفدهم مهرماه 1397 اعتبارنامه جهانی شدن میبد به عنوان شهر جهانی زیلو به امضای خانم گرین لیز رییس وقت شورای جهانی صنایع دستی رسید، گفت: بر همین اساس و با نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد، روز 17 مهرماه به نام روز زیلو در تقویم شهرستان میبد به ثبت رسید.

وی به اهمیت و ضرورت ثبت این روز در تقویم میبد اشاره کرد و گفت: درخواست ثبت روز زیلو در تقویم استان نیز به شورای فرهنگ عمومی استان ارسال خواهد شد و امیدواریم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز زیلو در تقویم شهرستان میبد قرار گرفت

روز زیلو در تقویم شهرستان میبد قرار گرفت