مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 07:202021-04-18پزشكي

این حسگر پوشیدنی نشتی گاز را تشخیص می دهد


حوادث مربوط به نشت گاز مانند نشت گازهای سمی در کارخانه ها، نشت مونوکسید کربن از دیگ های بخار و یا خفگی در اثر گازهای سمی هنگام تمیز کردن فضاهای بسته باعث به خطر افتادن جان بسیاری از افراد و مرگ آن ها می شود.

- حوادث مربوط به نشت گاز مانند نشت گازهای سمی در کارخانه ها، نشت مونوکسید کربن از دیگ های بخار و یا خفگی در اثر گازهای سمی هنگام تمیز کردن فضاهای بسته باعث به خطر افتادن جان بسیاری از افراد و مرگ آن ها می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از یورک الرت، ساخت حسگری که می تواند به سرعت وجود گاز سمی یا مواد شیمیایی را تشخیص دهد، برای بهداشت عمومی، نظارت بر محیط زیست و بخش های نظامی اهمیت بسیاری دارد.

به تازگی گروهی از محققان در دانشگاه علم و فناوری پوهانگ(POSTECH )حسگر پوشیدنی ارزان و کوچکی ساخته اند که بلافاصله فرد را از وجود گاز مطلع می کند.

یک گروه تحقیقاتی مشترک به رهبری پروفسور جونسوک رو(Junsuk Rho) از دپارتمان مهندسی مکانیک و شیمی و دکتر اینکی کیم(Inki Kim) از دپارتمان مهندسی مکانیک به همراه پروفسور یونگ-کی کیم(Young-Ki Kim) و دانشجوی دکترا وون-سیک کیم(Won-Sik Kim) از دپارتمان مهندسی شیمی در دانشگاه پوهانگ برای ساخت این حسگر یک رابط را با کریستال مایع حساس به گاز ترکیب کردند و حسگری ساختند که می تواند هنگام تشخیص گازهای خطرناک هشداری بصری هولوگرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این حسگر پوشیدنی نشتی گاز را تشخیص می دهد

این حسگر پوشیدنی نشتی گاز را تشخیص می دهد