مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-18فرهنگي

بررسی مسجدهای دارالمومنین همدان در کتاب «مساجد تاریخی همدان»


به مناسبت ماه مبارک رمضان، از کتاب «مساجد تاریخی همدان» تألیف زهرا پورشعبانیان به عنوان بیست و پنجمین اثر مکتوب دانشنامه همدان رونمایی شد.

- بررسی مسجدهای دارالمومنین همدان در کتاب مساجد تاریخی همدان ایسنا/همدان به مناسبت ماه مبارک رمضان، از کتاب مساجد تاریخی همدان تألیف زهرا پورشعبانیان به عنوان بیست و پنجمین اثر مکتوب دانشنامه همدان رونمایی شد.

رییس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه در مجموع 186 مسجد طی دوران اسلامی و به ویژه دوران معاصر در بافت شهری همدان ساخته شده است، گفت: در این کتاب براساس مدارک و گزارش های موجود باستان شناختی، 20 مسجد تاریخی که اصالت تاریخی خود را تا حدی حفظ کرده اند، مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته اند.

سیدمحمدباقر حسینی پژوهش این کتاب را دارای دو هدف اساسی دانست و افزود: بررسی مساجد به عنوان مهمترین ساختار معماری در فرهنگ تفکر اسلامی و همچنین بررسی تاریخ تحولات سازه ای در مساجد همدان اعم از مسائل طبیعی و انسانی مورد توجه و پژوهش قرار گرفته است.

مدیر دانشنامه همدان کتاب مساجد تاریخی همدان را در سه فصل اعلام کرد و گفت: هدف فصل اول بررسی جغرافیای تاریخی و شهری همدان در طول تاریخ است، فصل دوم به اصول طراحی مساجد متناسب با اقلیم در مناطق کوهستانی و کوهپایه های مرتفع پرداخته و فصل سوم شامل تحلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی مسجدهای دارالمومنین همدان در کتاب «مساجد تاریخی همدان»

بررسی مسجدهای دارالمومنین همدان در کتاب «مساجد تاریخی همدان»