مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 12:152021-04-17پزشكي

درمان قطعی لکنت کذب است/علل بروز لکنت زبان


مدیر گروه آموزشی گفتاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: لکنت، یکی از اختلالات شایع در حوزه گفتار و زبان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اکبر دارویی، ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ملی گفتاردرمانی به جامعه گفتار درمانگران کشور و آرزوی موفقیت برای آنان، افزود: شیوع لکنت در میان کودکان بیشتر از بزرگسالان است که در اثر آن، وقفه هایی در صحبت پیش می آید و فرد به راحتی نمی تواند صحبت کند.

به گفته وی، طبق یافته های جدید، لکنت عمدتاً از اختلالات ژنتیکی ایجاد می شود و ممکن است که در نسل های قبلی فرد مبتلا به لکنت، افرادی دچار لکنت بودند و یا از مشکلات در سیستم عصبی، بروز می کند که سبب مشکلات در روابط اجتماعی شده و انزوای اجتماعی ایجاد می کند و در نتیجه فرد نمی تواند فعالیت و استعدادهای خود را بروز بدهد و نیاز به ارائه الگوی مناسب گفتاری دارد که گفتاردرمانی می تواند به کمک این افراد بیاید.

دارویی، علم گفتاردرمانی را از جمله علوم توانبخشی ذکر کرد و گفت: اختلالات گفتار و زبان که به رفع یا کاهش ارتباطات انسان ها می انجامد و یا مشکلات در خواندن و نوشتن ایجاد می کند، در این حوزه قرار می گیرند.

و این اختلالات می توانند به تنهایی بروز کند و یا به عنوان یکی از علائم بیماری ها و یا مشکلات جسمی و ذهنی (مانند اتیسم یا شکاف کام)،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان قطعی لکنت کذب است/علل بروز لکنت زبان

درمان قطعی لکنت کذب است/علل بروز لکنت زبان