مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 11:002021-04-17اقتصادي

روند حفاری در میادین نفت و گاز با سیالات بومی تسهیل شد


محققان کشور در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز در میادین نفتی و گاز شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، حفاری های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و معادن یکی از حساس ترین و پیچیده ترین بخش های اکتشاف و استحصال به شمار می رود.

در این میان، سیالاتی که روند حفاری را تسهیل کنند و به در عین حال، برداشت مفید را بدون این که به سازه حفر شده آسیبی بزند یا تجهیزات حفاری را مستهلک کند، ممکن می سازد.

در این میان، رقابت جدی و فناورانه ای در کشورهای برخوردار از فناوری این حوزه، در ارائه فرمولاسیون و نوآوری های این حوزه در جریان است تا بهترین کارایی و کیفیت را در سیال حفاری ارائه دهند.

مجتبی کلهر محمدی مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان از اهمیت فناوری و نوآوری در تولید سیالات حفاری گفت و ادامه داد: از محوری ترین فعالیت های این شرکت می توان به تولید تجهیزات و سیالات حفاری با فرمولاسیون مطابق با استانداردهای جهانی برای تأمین نیاز صنایعی چون نفت، گاز، پتروشیمی و معادن اشاره کرد.

این فعال فناور، ارائه خدمات مهندسی و برنامه ریزی سیال حفاری برای میادین و سازندهای مختلف نفت و گاز را یکی دیگر از توانمندی های این شرکت دانش بنیان برشمرد و افزود: با توجه به این که نقش سیالات حفاری در اکتشاف و بهره برداری از سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند حفاری در میادین نفت و گاز با سیالات بومی تسهیل شد

روند حفاری در میادین نفت و گاز با سیالات بومی تسهیل شد