مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 10:102021-04-17بين الملل

خاطرات سرایدار افغان از خرید مجسمه هایش توسط نوید محمدزاده


یک سرایدار افغان که به طور آماتور به مجسمه سازی میپردازد در برنامه تلویزیونی «محاکات» به روایت زندگی خود و همچنین خرید مجسمه هایش توسط نوید محمدزاده سخن گفت.

- یک سرایدار افغان که به طور آماتور به مجسمه سازی میپردازد در برنامه تلویزیونی محاکات به روایت زندگی خود و همچنین خرید مجسمه هایش توسط نوید محمدزاده سخن گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیخان عبدالهی که به همراه همسرش زهرا رضایی در برنامه محاکات حاضر شده بود با اشاره به مشکلات زندگی در افغانستان گفت: در اواخر دهه شصت و به خاطر درگیریهای قومی-قبیله ای از افغانستان به پاکستان و درنهایت به ایران آمدم.

وی درباره چگونگی شروع مجسمه سازی توضیح داد: به تشویق یک پیرمرد دستفروش و با استفاده از خمیر نان باگت، کار مجسمه سازی را به صورت کاملا ابتدایی شروع کردم و جالب اینکه اولین خریدار مجسمه هایم کامبیز درمبخش بود.

این سرایدار افغان بیان کرد: کامبیز درمبخش را نمی شناختم و یکی از روزها که مجسمه هایم را بساط کرده بودم، او سر رسید و کل مجسمه ها را خرید و سفارش بعدی را داد.

تازه بعد از سفارش بود که خودش را معرفی کرد.

وی درباره تاثیر فعالیت هایش در حوزه مجسمه سازی ادامه داد: برخی مجسمه هایم تا گالری هایی در اروپا و آمریکا رفته است ولی خودم هنوز در همان خانه سرایداری ساکنم چون روح آن ساخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطرات سرایدار افغان از خرید مجسمه هایش توسط نوید محمدزاده

خاطرات سرایدار افغان از خرید مجسمه هایش توسط نوید محمدزاده