مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 09:202021-04-17اقتصادي

تولید نهال به میزان 3 برابر در زنجان افزایش خواهد یافت


مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه در سالجاری تولید نهال به میزان سه برابر افزایش خواهد یافت،گفت:اشتغال در این بخش بسیار خوب است.

- خلیل آقاجانلو در گفتگو با اشاره کرد و گفت: در سالجاری توسعه نهال کاری و افزایش اعتبارات اجرای طرح های آبخیز داری در دستور کار است چرا که هر کدام از این بخش ها در توسعه اشتغال به نحوی موثر هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت چوب صنوبر این صنعت در سال های آینده جزو کشت های پرسود در استان خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه درخت صنوبر در تولید چوب کشور بسیار مهم است، گفت: درخت صنوبر در صنایع کاغذسازی، ساختمان سازی، کبریت سازی، نئوپان و سلولزی کاربرد دارد و در این میان زنجان یکی از قطب های تولید صنوبر کشور است.

آقاجانلو با بیان اینکه زراعت صنوبر و بهره برداری از آن در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی بسیار مهم است، تاکید کرد: کاشت صنوبر در تنوع بخشی به درآمد و تولیدات کشاورزی هم بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 100 هزار اصله نهال صنوبر در استان تولید شد، گفت: در سالجاری تولید نهال به میزان سه برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان تصریح کرد: در کاشت صنوبر به ازای هر هکتار برای یک نفر به صورت مستقیم و یک نفر نیز به صورت غیر مستقیم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نهال به میزان 3 برابر در زنجان افزایش خواهد یافت

تولید نهال به میزان 3 برابر در زنجان افزایش خواهد یافت