مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 08:552021-04-17اقتصادي

توانگر: دولتی ها درباره FATF آدرس غلط ندهند


تلاشی وجود دارد که مسئله FATF را بدون روشن شدن جوانب آن تبدیل به مسئله اصلی کنند که این اقدام جز آدرس غلط دادن نیست.

- مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رابطه با بخشی از صحبت های اخیر و حوادث بعد از آن دومینویی از نااطمینانی را رقم زد که مدیریت بازار ارز را مجدد از دست بانک مرکزی خارج کرد.

وی با بیان اینکه درباره ورود مجدد ما به فهرست سیاه FATF باید گفت که این عامل نه به اندازه عامل قبلی اما در حد خود در افزایش قیمت دلار موثر بود، تصریح کرد: ولی مسئله اصلی در این میان، نحوه مواجهه دولت با ماجرای تعامل ما با این نهاد بین المللی است.

مسئولان دولتی صرفا اصرار به تکمیل اکشن پلن و پیوستن به سی اف تی و پالرمو دارند، بدون این که به حساسیت های کارشناسی در این باره پاسخ منطقی دهند.

به گفته توانگر، واضح است که ما در شرایط تحریمی، به مراتب بیشتر از محدودیت های FATF را داریم متحمل می شویم اما تلاشی وجود دارد که مسئله FATF را بدون روشن شدن جوانب آن تبدیل به مسئله اصلی کنند که این اقدام جز آدرس غلط دادن نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که رییس کل بانک مرکزی در آبان ماه سال 98 تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم  را 4 درصد پیش بینی کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانگر: دولتی ها درباره FATF آدرس غلط ندهند

توانگر: دولتی ها درباره FATF آدرس غلط ندهند