مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 07:402021-04-17اقتصادي

فعالیت تعداد 155 واحد گوساله و بره پرواری صنعتی در آذربایجان غربی


مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت تعداد 155 واحد گوساله و بره پرواری صنعتی در سطح استان خبر داد.

- پرویز بستانچی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعداد 112و احد گوساله پرواری به ظرفیت یک هزار و 469 رأس، تعداد 43 واحد بره پرواری صنعتی به ظرفیت پنج هزار و 230 رأس در استان فعالیت می کنند و مابقی دام ها در سیستم های روستایی و سنتی پرورش داده می شوند.

وی با بیان اینکه پرواربندی به عنوان راهکاری برای افزایش بازدهی دام به شمار می رود، تصریح کرد: پرواربندی یکی از روش هایی است که می تواند ظرفیت بازدهی را در هر واحد دامی افزایش داده و همزمان با افزایش تولید گوشت، کیفیت لاشه را نیز افزایش دهد.

همچنین این روش موجب اشتغال زایی، کاهش واردات گوشت، اقتصادی شدن و سوددهی بیشتر واحدهای تولیدی است و امروزه موردتوجه پرورش دهندگان بیشتری واقع شده است.

بستانچی ادامه داد: برای خرید 3 هزار و 875 رأس دام در این واحدها، بیش از 13 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به ازای هر رأس بره پرواری یک هزار و 200 میلیون تومان و به ازای هر رأس گوساله پرواری 7 میلیون تومان از طریق بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: از این واحدها در مجموع بیش از 581 هزار تن گوشت قرمز سالانه تولید و روانه باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت تعداد 155 واحد گوساله و بره پرواری صنعتی در آذربایجان غربی

فعالیت تعداد 155 واحد گوساله و بره پرواری صنعتی در آذربایجان غربی