مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-17اجتماعي

آغاز کوچ بهاره پرندگان از سرزمین های گرم آفریقایی به هرمزگان


کوکو، انواع سَسک ها، پرستوهای دریایی، سنگ چشم پشت بلوطی، چک چک و گنجشک گلو زرد از گونه هایی هستند که همه ساله در فصل بهار از شبه جزیره عربستان، - ایسنا/هرمزگان کوکو، انواع سَسک ها، پرستوهای دریایی، سنگ چشم پشت بلوطی، چک چک و گنجشک گلو زرد از گونه هایی هستند که همه ساله در فصل بهار از شبه جزیره عربستان، هندوستان و آفریقا به هرمزگان کوچ می کنند.

کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست هرمزگان صبح امروز(28 فروردین ماه) در تشریح این خبر گفت: این پرندگان تا شهریور در هرمزگان می مانند و برخی نیز مانند پرستوهای دریایی در این مدت جوجه آوری می کنند.

فهیمه گودرزی با بیان اینکه سالانه هزاران پرنده شامل حدود 90 گونه پرنده آبزی و کِنار آبزی و شکاری به استان هرمزگان مهاجرت می کنند، تصریح کرد: هرمزگان با 2 هزار و 200 کیلومتر ساحل، 14 جزیره و چهار تالاب بین المللیِ خور خوران، شیدور، شور – شیرین میناب و حرا رود گز مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در فصل بهار و زمستان است.

وی اضافه کرد: جزیره شیدور در نزدیکی شهرستان بندرلنگه در خلیج فارس با داشتن 98 هکتار خشکی و 870 هکتار تالاب مهمترین زیستگاه پرستوهای دریایی و پناهگاه های حیات وحش در هرمزگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ بهاره پرندگان از سرزمین های گرم آفریقایی به هرمزگان

آغاز کوچ بهاره پرندگان از سرزمین های گرم آفریقایی به هرمزگان