مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 06:452021-04-17اقتصادي

بازار پول یا بازار سرمایه، مساله این است؟


مجتبی شهبازی معتقد است نامه اخیر وزیر اقتصاد و اقداماتی از جمله افزایش هزینه های مالیاتی در این خصوص سبب می شود تا بانک ها به سمت کاهش نرخ سود بروند و درنتیجه جذابیت بازار پول و سپرده بانکی کاهش پیدا کند.

- بورس تابناک ، مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد در خصوص تاثیر نرخ سود بانکی بر بازارسرمایه گفت: سال های زیادی است که به بیماری مزمنی دچار هستیم که سبب شده تا نقدینگی به سمت تولید حرکت نکند، به طوریکه بهره وری سرمایه های مردم پایین است، زیرا اغلب ترجیح می دهند سرمایه های خود را به طور سپرده در بانک نگهداری کرده و به سمت بازارهای کارا حرکت نکنند.

وی اضافه کرد: نامه اخیر وزیر اقتصاد به مدیران عامل بانکی با این محور که سود پرداختی به سپرده های بالاتر از 16 درصد، هزینه قابل قبول مالیاتی نیست نیز در جهت بهبود همین وضعیت است، تا از این طریق فضای ناکارآیی سرمایه از بین رفته و جریان نقدینگی و سرمایه ها به بخش تولید حرکت کنند.

در این مسیر یا میتوان از مسیر مستقیم حرکت کرد یا از طریق بازارسرمایه به این مهم دست یافت.

شهبازی سود زیادی که بانک ها ارایه می دهند را آسیب زا دانست و افزود: چرا که بانک ها نیز بنگاه داری می کنند و بخش عمده منابعی را که در اختیار دارند، خود استفاده می کنند و در نتیجه از ورود نقدینگی ها به سمت بانک استقبال می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار پول یا بازار سرمایه، مساله این است؟

بازار پول یا بازار سرمایه، مساله این است؟