مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 06:052021-04-17اجتماعي

لاله های واژگون گرمه، ظرفیتی بکر در گردشگری خراسان شمالی


رویش لاله های زرد و لیمویی منطقه خمبی و سرای از فروردین ماه در شهرستان گرمه خراسان شمالی آغاز می شود که با حفظ و نگهداری این لاله ها، می توان در رونق اقتصادی این گیاه و گردشگری منطقه کمک شایانی به عمل آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرمه، رویش لاله های زرد و لیمویی رنگ منطقه خمبی و سرای شهرستان گرمه در 15 فروردین هرسال جلوه های زیبا و منحصربه فردی به طبیعت خراسان شمالی بخشیده است.

لاله هایی که باوجود زیبایی شان عمر کوتاهی دارند و زمان اندکی را میزبان گردشگران هستند، هرچند با شیوع ویروس خوبی برای جذب توریسم و گردشگر به این منطقه بود.

یکی دیگر از شهروندان گرمه ای افزود: هرسال با آغاز رویش لاله ها، جشنواره لاله های واژگون برگزار می شد که فرصتی برای رونق اقتصادی شهرستان بود اما دو سال است که با شیوع این ویروس منحوس، لاله های واژگون گویا به دست فراموشی سپرده شده است.

خانواده سوسن با رنگ های قرمز، نارنجی و زرد است که نوع زرد رنگ آن که در استان خراسان شمالی می روید کمیاب تر از انواع دیگر آن است.

احسان محمودیان، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمه گفت: حفظ محیط زیست و تنوع زیستی یک وظیفه همگانی است و تنوع زیستی غنی استان و شهرستان گرمه یکی از ثروت های بسیار مهمی است که می تواند نقش محوری در توسعه پایدار ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاله های واژگون گرمه، ظرفیتی بکر در گردشگری خراسان شمالی

لاله های واژگون گرمه، ظرفیتی بکر در گردشگری خراسان شمالی