مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 03:152021-04-16پزشكي

بازماندگان کرونا نیازمند حمایت های روانی و اجتماعی


کرونا علاوه بر مرگ و میرهایی که به دنبال دارد، آسیب های دیگری هم دارد که از جمله آنها می توان به تخریب های روانی و اجتماعی که بر جای می گذارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، هر چند در کشور ما تحلیل جامع و کاملی از وضعیت پیامدهای اپیدمی کرونا که فراتر از بررسی شاخص های بهداشتی باشد و مثلاً به نقش نماگرهای کلیدی سلامت روانی و اجتماعی پرداخته باشد در دست نیست.

اما همه می دانیم بیش از 14 ماه است کرونا سراسر کشور را فرا گرفته و ارابه مرگ خود را در میان شهرها و روستاها با سرعت حرکت می دهد.

تاکنون نزدیک به 67 هزار ایرانی در اثر این بیماری جان خود را از دست داده و بیش از 2 میلیون نفر این بیماری را تجربه کرده اند.

اما مسئله حائز اهمیت این است که برای جلوگیری از پیشرفت اپیدمی و پیشگیری از شیوع هرچه بیماری، مردم باید از یکدیگر فاصله گرفته و دور از همدیگر بمانند یا در خانه بمانند و تنهایی و انزوا را تجربه کنند؛ یعنی استرس های منفی متعددی را تجربه کنند که این شرایط، خود تهدیدی جدی برای سلامت روان افراد و خانواده ها و با توجه به جمعیت آسیب دیده چند میلیونی از اپیدمی، هشداری جدی برای مسئولین و برنامه ریزان کشور است.

به خصوص که همه می دانیم عوامل خطر پنهان و پیدای آسیب های روانی و اجتماعی چقدر در هم تنیده و وابسته به هم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازماندگان کرونا نیازمند حمایت های روانی و اجتماعی

بازماندگان کرونا نیازمند حمایت های روانی و اجتماعی