مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 09:202021-04-16بين الملل

باقی ماندن تحریم های ترامپ، رفع تحریم های برجامی را بی معنی می کند


چنانچه فقط تحریم های برجامی رفع شود، امّا تحریم ها ترامپی سر جای خود باقی بماند، عملاً بازگشت آمریکا به برجام فایده ای ندارد چون ترامپ به شیوه های مختلف همان تحریم های برجامی را اعمال کرده است.

- محمّد جمشیدی، استاد دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت فرسایشی نشدن مذاکرات هسته ای گفت: مسئله اصلی این است که اساساً آمریکایی ها به صورت واقعی به دنبال حداقلی و ناقص رفع کنند، بدون اینکه مشکل اصلی تحریم ها برای ملت حل شود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا می خواهد به برجام برگردد تا بتواند به شکل قانونی به ایران فشار بیاورد.

مسئله آمریکا این است که بدون اینکه تحریم های اصلی و واقعی را بردارد، ایران را وادار کند که بپذیرد امریکا به برجام برگردد و راه رسیدن به این هدف آن است که با مرور زمان و برگزاری جلسه های دیپلماتیک ایران را راضی کند و اجماع بین المللی علیه ایران ایجاد کند.

چون وقتی مذاکرات را ادامه می دهید، فارغ از اینکه به نفع ما باشد یا نه درواقع یک اجماع در مورد اینکه این مسیر مذاکراتی درست است در جامعه بین المللی شکل می گیرد و شکستن آن مشکل ساز خواهد بود.

جمشیدی با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب مبنی بر اینکه هدف آمریکا از این مذاکرات این نیست که حرف حق ما را بشنود، گفت: باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باقی ماندن تحریم های ترامپ، رفع تحریم های برجامی را بی معنی می کند

باقی ماندن تحریم های ترامپ، رفع تحریم های برجامی را بی معنی می کند