مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 08:452021-04-16اقتصادي

پیشنهاد گمرک درباره معافیت فرش دستباف از تعهد بازگشت ارز صادراتی


معاون فنی گمرک، برای حمایت از فرش دستباف ایران پیشنهاد معافیت این صنعت را از بازگشت ارز صادراتی به وزارت اقتصاد و صمت ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، معاون فنی گمرک از پیشنهاد معافیت فرش دستباف ایران برای رونق این صنعت از بازگشت ارز صادراتی به وزارت اقتصاد و صمت پیرو جلسه ستاد عالی راهبردی فرش ایران خبر داد.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران در نامه به مدیرکل وزارتی وزارت اقتصاد نوشته است: عطف به نامه شماره 4171 مورخ 21/1/1400 معاون محترم توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نهاد ریاست جمهوری پیرو جلسه ستاد عالی راهبردی فرش ایران که با حضور معاون اول محترم ریاست جمهوری برگزار گردید و نظر به اهمیت صادرات فرش دستباف ایرانی به لحاظ اشتغال زایی و ارزآوری همانگونه که مستحضرید: هنر صنعت فرش دستباف ایرانی با سابقه ای نزدیک به 3000 هزار سال، از شاخص ترین صنایع دستی ساخت بشر است که به نام کشور ایران ثبت و دنیا واژه فرش را به نام کشور ایران می شناسد .

این صنعت در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است.

در دوران پس از انقلاب اسلامی و با توجه به جایگاه فرش دستباف ایرانی، صادرات این کالای ایرانی در سال 1372 با افزایش نزدیک به 2 میلیارد دلار به اوج خود رسیده و برای 5 الی 7 میلیون نفر اشتغال ایجاد نموده که دهه هف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد گمرک درباره معافیت فرش دستباف از تعهد بازگشت ارز صادراتی

پیشنهاد گمرک درباره معافیت فرش دستباف از تعهد بازگشت ارز صادراتی