مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 06:152021-04-16اقتصادي

جوجه یک روزه کمیاب و گران شد/ هشدار درباره افزایش دوباره قیمت مرغ


علی رغم قیمت مصوب 4200 تومان، جوجه به قیمت 6 هزار تومان هم پیدا نمی شود و این زنگ هشداری برای افزایش دوباره قیمت مرغ در بازار است.

سعیده مشایخی تولیدکننده مرغ در گفت وگو با فارس، گفت: جوجه در بازار بسیار کم شده و علی رغم اینکه دولت نرخ 4200 تومان مصوب کرده، اما به قیمت 6 هزار تومان هم پیدا نمی شود و این زنگ هشداری است که اگر چنین وضعی ادامه یابد، قیمت مرغ دوباره به شدت گران خواهد شد.

وی که یک مرغداری 30 هزار قطعه ای دارد، می گوید: هزینه خرید جوجه 6 هزار تومان بسیار زیاد است و به این دلیل نتوانستم برای جوجه ریزی اقدام کند.

وی با استناد به صحبت های چند روز اخیر وزیر جهاد کشاورزی که گفته بود جوجه به خارج از کشور قاچاق می شود، گفت: چرا مسئولان در این مورد نظارتی نمی کنند، جوجه زیربنا یا به نوعی بستر اولیه تولید مرغ است که هرکدام از آنها پس از 45 روز به مرغ 2.

5 کیلویی تبدیل می شود.

مشایخی همچنین گفت: علاوه بر گفته های وزیر درباره قاچاق، تولید جوجه هم کم شده است؛ در ماه های گذشته بسیاری از مرغداران نهاده ها را تحویل گرفتند اما جوجه تولید نکردند و تبعات آن اکنون نمایان شده است.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی در کشور کاهش یافته است، گفت: مثلا در استانی مثل اصفهان در دی ماه 12 میلیون قطعه جوجه ریزی ثبت شده بود که این رقم در فروردین به 6 میلیون هم نمی رسد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوجه یک روزه کمیاب و گران شد/ هشدار درباره افزایش دوباره قیمت مرغ

جوجه یک روزه کمیاب و گران شد/ هشدار درباره افزایش دوباره قیمت مرغ