مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 06:052021-04-16اقتصادي

«شورای ترک» سکوی پرتاب ترکیه به بازارهای نظامی منطقه


ترکیه به دنبال گسترش بازار فروش محصولات نظامی خود بوده و روی کشورهای آسیای مرکزی به عنوان یکی از مسیرهای توسعه صادرات نظامی خود حساب باز کرده است.

- حسین اسوبعلی اف کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار داد، به بررسی نتایج نشست اخیر شورای کشورهای ترک زبان پرداخت.

در این یادداشت آمده است: نشست مجازی 31 مارس سران کشورهای شورای ترک که با حضور رؤسای جمهور ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان به عنوان کشورهای عضو و ترکمنستان و مجارستان به عنوان کشورهای ناظر برگزار شد، حاکی از افزایش تلاش ها و گسترش دامنه موضوعات مورد بحث در چارچوب این شورا است.

همانگونه که اعلام شد، شیوع بالقوه است.

برای کشورهای عضو شورای ترک پرسش اصلی این است که تا کجا آماده هماهنگی مواضع سیاسی خود نسبت به مسائل و موضوعات روابط بین الملل هستند؟ علیرغم امضای بیانیه نخجوان که در آن بر اهمیت مشاوره در مورد موضوعات منطقه ای و بین المللی مرتبط با منافع جهان ترک تاکید می شد، به استثنای موارد نادر و از جمله محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه ترکیه در سال 2020 و حمایت از آذربایجان در امر پایان دادن به اشغال قره باغ ، دیگر هیچ نمونه ای از مواضع واحد و هماهنگ کشورهای عضو این شورا مشاهده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شورای ترک» سکوی پرتاب ترکیه به بازارهای نظامی منطقه

«شورای ترک» سکوی پرتاب ترکیه به بازارهای نظامی منطقه