مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 05:152021-04-16بين الملل

استقبال سرد از طرح چند دموکرات برای افزایش تعداد قضات دادگاه عالی آمریکا


گروهی از قانونگذاران لیبرال حزب دموکرات آمریکا طرح پیشنهادی افزایش تعداد قضات دادگاه عالی این کشور به میزان چهار قاضی دیگر را با هدف پایان دادن به اکثریت محافظه کار موجود در میان قضات این دادگاه ارائه کردند اما این طرح با پاسخ سرد کاخ سفید و دموکراتهای .

- گروهی از قانونگذاران لیبرال حزب دموکرات آمریکا طرح پیشنهادی افزایش تعداد قضات دادگاه عالی این کشور به میزان چهار قاضی دیگر را با هدف پایان دادن به اکثریت محافظه کار موجود در میان قضات این دادگاه ارائه کردند اما این طرح با پاسخ سرد کاخ سفید و دموکراتهای ارشد و همچنین محکوم شدن از سوی جمهوریخواهان مواجه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور اد مارکی به همراه جرولد ندلر، هانک جانسون و موندایر جونز، نمایندگان مجلس نمایندگان این کشور طرحی را نزد هر دو مجلس کنگره آمریکا به منظور افزایش تعداد قضات دادگاه عالی آمریکا از 9 نفر فعلی به 13 نفر ارائه کردند.

مارکی اظهار کرد، جمهوریخواهان، دادگاه عالی را سیاسی کرده و مشروعیت آن را تضعیف کرده اند و این طرح منجر به بازیابی تعادل در این دادگاه خواهد شد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در طی چهار سال ریاست جمهوری اش توانست سه قاضی این دادگاه را منصوب کند و به این ترتیب قضات محافظه کار به میزان 6-3 اکثریت را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال سرد از طرح چند دموکرات برای افزایش تعداد قضات دادگاه عالی آمریکا

استقبال سرد از طرح چند دموکرات برای افزایش تعداد قضات دادگاه عالی آمریکا