مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 06:352021-04-15پزشكي

کرونا با خوردن الکل صنعتی نمی میرد/افزایش موارد مسمومیت


رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر اینکه مصرف خوراکی الکل هیچ تاثیری در بهبود و پیشگیری از کرونا ندارد، گفت: مصرف خوراکی الکل صنعتی، - عوارض خطرناکی به دنبال دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر کشور خبر داد و افزود: مصرف خوراکی الکل به هیچ عنوان هیچ نقشی در درمان و یا پیشگیری از کرونا ندارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه با تاکید بر این که الکل صرفاً به عنوان ضدعفونی کننده سطوح کاربرد دارد توضیح داد: با استناد به آخرین تحقیقات روز جهانی، حتی بحث انتقال کرونا از سطوح هم بسیار ناچیز و یا در مواردی منتفی است.

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به اینکه به طور کلی کاربرد الکل در پیشگیری از کرونا محدودتر شده ادامه داد: الکل مخصوص سطوح صرفاً در مواردی که به آب و صابون دسترسی ندارید برای ضدعفونی کردن دست ها کاربرد دارد.

وی، اطلاع رسانی غلط از سوی برخی سودجویان مبنی بر اثر بخش بودن الکل برای پیشگیری و یا درمان کووید 19 را مورد انتقاد قرار داد و توصیه کرد: با توجه به این که کاربرد الکل خصوصاً در مصرف خانگی برای پیشگیری از کرونا منتفی شده، بهتر است خانواده ها از تهیه این فرآورده های سمی اجتناب و دور از دسترس اطفال قرار دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که الکل های صنعتی پس از ورود به بدن متابولیزه می شون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا با خوردن الکل صنعتی نمی میرد/افزایش موارد مسمومیت

کرونا با خوردن الکل صنعتی نمی میرد/افزایش موارد مسمومیت