مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 06:352021-04-15فرهنگي

5 اثر معماری شهری به همراه باغ تاریخی فریمان در فهرست آثار ملی ثبت شد


مدیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان فریمان گفت: با تهیه پرونده ثبتی برای آثار تاریخی فریمان تعداد پنج اثر معماری ارزشمند شهری در این شهرستان به همراه باغ تاریخی «آسیاب بند» فریمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان فریمان گفت: با تهیه پرونده ثبتی برای آثار تاریخی فریمان تعداد پنج اثر معماری ارزشمند شهری در این شهرستان به همراه باغ تاریخی آسیاب بند فریمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

حسن گیاهی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب اظهار کرد: این پنج اثر معماری ساختمان های قدیم دارایی (اداره مالیه)، راه و ترابری قدیم (اداره طرق)، دادگستری قدیم (عدلیه)، گمرک قدیم ( ساختمان کنونی نمایندگی میراث فرهنگی ) و منبع آب قدیمی فریمان (میراث صنعتی) هستند.

وی ادامه داد: به جز منبع آب که به عنوان میراث صنعتی به ثبت رسید و مربوط به دهه 1340 است دیگر آثار تاریخی ثبت شده مربوط به پیشینه شهرسازی و معماری اولیه شهر فریمان (دوره پهلوی اول) هستند که گذر از معماری سنتی به معاصر را نشان داده و جزء اولین بناهای بتنی ایران به شمار می آیند.

مدیر میراث فرهنگی فریمان گفت: این ساختمان ها بر اساس استمرار و تقابل معماری هویت مند و نوگرای ابتدای قرن 14 شمسی و با الگوی معماری و شهرسازی ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 اثر معماری شهری به همراه باغ تاریخی فریمان در فهرست آثار ملی ثبت شد

5 اثر معماری شهری به همراه باغ تاریخی فریمان در فهرست آثار ملی ثبت شد