مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 16:002021-04-14سياسي

لایحه «تشدید مجازات پدر و جد پدری مرتکب قتل فرزند» به کجا رسید؟


بنا بر نظریه گزینش حساب گرانه ژرمی بنتام جرم شناس انگلیسی بزهکاران قبل از ارتکاب، عایدات خود از جرم و هزینه کردهای پیش رو را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند و پیش بینی کیفرهای ضعیف در قبال جرائم شدید در سنجه نظریه بنتام در نهایت بزه یدگان خاص در جامعه .

- ماده 301 قانون مجازات اسلامی تصریح کرده است: قصاص در صورتی ثابت می شود که مرتکب، پدر یا از اجداد پدری مجنی علیه نباشد و مجنی علیه، عاقل و در دین با مرتکب مساوی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک بنا بر نظریه گزینش حساب گرانه ژرمی بنتام جرم شناس انگلیسی بزهکاران قبل از ارتکاب، عایدات خود از جرم و هزینه کردهای پیش رو را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند و پیش بینی کیفرهای ضعیف در قبال جرائم شدید در سنجه نظریه بنتام در نهایت بزه یدگان خاص در جامعه ایرانی را هدف جنایتکاران حساب گر قرار می دهد.

وزارت دادگستری با احساس عدم تناسب مجازات این جرم و مطالبه عمومی وضع قانونی برای ایجاد تناسب بین جرم و مجازات در فرزندکشی اقدام به تنظیم لایحه تشدید مجازات پدر و جد پدری مرتکب قتل فرزند کرد که در آبان سال گذشته برای بررسی در اختیار هیئت دولت قرار گرفت.

خرداد ماه سال گذشته، پس انتشار خبر قتل رومینا اشرفی، دختر نوجوان 14 ساله تالشی به دست پدرش موجی از واکنش های منفی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ایجاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه «تشدید مجازات پدر و جد پدری مرتکب قتل فرزند» به کجا رسید؟

لایحه «تشدید مجازات پدر و جد پدری مرتکب قتل فرزند» به کجا رسید؟