مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 15:102021-04-14بين الملل

مقام سعودی: توافق هسته ای باید نقطه آغاز گفت وگوهای گسترده تر با ایران باشد


رییس برنامه ریزی سیاست های وزرات خارجه سعودی در گفت وگو با رویترز در اشاره به گفت وگوهای اخیر برای احیای برجام مدعی شد که توافق هسته ای باید نقطه آغازی برای گفت وگوهای گسترده تر با ایران با حضور کشورهای منطقه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری  یک برنامه برای استفاده های مسالمت آمیز تلقی کرد .

این وزارتخانه در ادامه از ایران خواست از آنچه تنش خواند، بپرهیزد و امنیت منطقه و ثبات آن را بیش از این متشنج نکند و به صورت جدی وارد مذاکرات کنونی شود.

ریاض در بخش پایانی بیانیه مذکور بر اهمیت دست یابی جامعه بین الملل به یک توافق با عوامل تعیین کننده قوی تر و طولانی تر و در راستای پایش و زیرنظر گرفتن [اقدامات ایران] و همچنین تضمین جلوگیری از دست یابی ایران به تسلیحات هسته ای و توسعه توانمندی های لازم برای این کار تأکید کرد و خواستار آن شد که در این توافق نگرانی عمیق کشورهای منطقه از آنچه گام های تنش زای ایران برای بی ثبات کردن منطقه و ناامنی آن خوانده شده، در نظر گرفته شود.

این واکنش پس از آن بود که سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1+4 در وین حضور دارد، بعدازظهر روز سه شنبه از آغاز غنی سازی 60 درصدی خبر داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سعودی: توافق هسته ای باید نقطه آغاز گفت وگوهای گسترده تر با ایران باشد

مقام سعودی: توافق هسته ای باید نقطه آغاز گفت وگوهای گسترده تر با ایران باشد