مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 14:052021-04-14اقتصادي

اعمال تخفیف 10 درصدی برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان


رییس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: در راستای تسهیل ایفای تعهدات ارزی، شورای عالی هماهنگی اقتصادی، با تخفیف 10 درصدی به صادرکنندگان 3 سال اخیر موافقت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم اعلام کرد: در راستای تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی و رفع موانع پیش روی صادرکنندگان، کمیته ماده 2 مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، صادرکنندگان سال های 1398، 1399 و 1400 را با اعمال تخفیف 10 درصدی، مکلف به بازگرداندن 90 درصد ارز حاصل از صادرات کرد.

وی اظهار داشت: صادرکنندگان جهت ایفای تعهدات ارزی خود با هزینه های معتنابهی از جمله هزینه های نقل و انتقال ارز روبرو بوده و بعضاً در خصوص قیمت گذاری کالاهای صادراتی خود نیز با ابهاماتی مواجه هستند، از این رو، با هدف کاهش هزینه های آنان، 10 درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان تخفیف داده شد و صادرکنندگان سال های 1398 تا 1400 صرفاً موظف به ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات خود به میزان 90 درصد خواهند بود.

رییس کمیته اقدام ارزی افزود: صادرکنندگان در سال 1397، صرفاً با بازگشت 80 درصد ارز حاصل از صادرات، تعهدات خود را به صورت کامل ایفا می کردند و پیشنهادات بخش خصوصی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استمرار این تخفیف با توجه به استمرار این مشکلات در حیطه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال تخفیف 10 درصدی برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان

اعمال تخفیف 10 درصدی برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان