مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 11:552021-04-14بين الملل

غنی سازی 60 درصدی ایران مایه نگرانی است / تهران کار را سخت نکند


تروییکای اروپایی با صدور بیانیه ای تصمیم ایران برای افزایش غلظت اورانیوم خود به 60 درصد را مایه نگرانی و اولین قدم برای دستیابی به سلاح هسته ای توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی اعلام تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در پاسخ به حمله تروریستی انجام شده علیه تاسیسات هسته ای نطنز، تروییکای اروپایی با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از اقدام تهران برای افزایش 60 درصدی غنی سازی و همچنین نصب 1000 سانتریفیوژجدید در سایت نطنز، چنین اقدامی را مغایر با تلاش های مشترک برای بازگشت به توافق هسته ای (برجام) دانست.

طرف های اروپایی همچنین بدون اشاره به حادثه رخ داده در سایت هسته ای نطنز، مدعی شدند این اقدام ایران به هیچ وجه دلیل موجهی نداشته و از نظر آنها، این به معنای برداشتن نخستین قدم در راستای دستیابی به تسلیحات هسته ای است.

در این بیانیه آمده است: این اعلام ایران مشخصاً در زمانی که تمامی طرف های برجام و آمریکا، گفتگوهای واقعی خود را با هدف یافتن راهی برای حل دیپلماتیک مشکلات در راستای احیای مجدد و بازگرداندن برجام تلاش می کنند، بسیار نا امید کننده است.

تروییکای اروپای در ادامه بیانیه خود آورده است: بیانیه های اخیر خطرناک ایران در تناقض با روح سازنده و اعتماد سازی در این گفتگوها قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غنی سازی 60 درصدی ایران مایه نگرانی است / تهران کار را سخت نکند

غنی سازی 60 درصدی ایران مایه نگرانی است / تهران کار را سخت نکند