مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 08:252021-04-14بين الملل

از چرای بی رویه دام در مراتع البرز جلوگیری می شود


مدیریت چرا یکی از این اقدامات بوده که در این پروژه زمان ورود و خروج دام به مرتع مدیریت شده که در نهایت  باعث تعادل دام و مرتع و هم چنین منجر به وضعیت بهبود پوشش گیاهی در مراتع استان خواهد شد.

- ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: مدیریت چرا یکی از این اقدامات بوده که در این پروژه زمان ورود و خروج دام به مرتع مدیریت شده که در نهایت  باعث تعادل دام و مرتع و هم چنین منجر به وضعیت بهبود پوشش گیاهی در مراتع استان خواهد شد.

حامد فرضی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به جایگاه ویژه اکولوژیکی البرز اظهار کرد: این استان به علت برخورداری از تنوع اقلیم، خاک و وضعیت خاص توپوگرافی و پوشش نباتی مناسب و سایر مواهب طبیعی از امکانات بالقوه زیادی در عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده برخوردار است.

وی ادامه داد: وجود رشته کوه های مرتفع در شمال و قرارگیری اراضی پست در جنوب و جنوب غربی باعث ایجاد شرایط خاص اقلیمی در این استان شده از میان آنها می توان به نزولات جوی با میزان و پراکنش متفاوت(200تا 400 میلیمتر)، اختلاف ارتفاع و درجه حرارت در مناطق مختلف در طی شبانه روز، وجود جوامع گیاهی بسیار متنوع با تراکم متفاوت و بالاخره پراکندگی جمعیت بهره برداران در نقاط مختلف استان اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از چرای بی رویه دام در مراتع البرز جلوگیری می شود

از چرای بی رویه دام در مراتع البرز جلوگیری می شود