مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 07:552021-04-14سياسي

کتاب نویسنده برنده نوبل ادبیات درباره تحولات سیاسی


«سوتلانا الکسیویچ» نویسنده بلاروسی برنده نوبل ادبیات قرار است کتاب جدیدی درباره رویدادهای پس از انتخابات در کشورش بنویسد.

- سوتلانا الکسیویچ نویسنده بلاروسی برنده نوبل ادبیات قرار است کتاب جدیدی درباره رویدادهای پس از انتخابات در کشورش بنویسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الکسیویچ در گفت وگو با روزنامه آلمانی زوددویچه اعلام کرده قصد دارد کتابی درباره تحولات سیاسی اخیر در کشور زادگاهش بنویسد چرا که مردم بسیاری خاطرات شان را برایش می فرستند و یا تماس برقرار می کنند و همان طور که آنتوان چخوف نویسنده بزرگ روسی گفته وظیفه ادبیات، تشخیص است.

او با بیان این که مردم بلاروس در حال حاضر مشغول زندگی میان دو خطر به نام الکساندر لوکاشنکو (رییس جمهور بلاروس) و روسیه هستند، تاکید کرده که یک نویسنده است و نه یک سیاستمدار و در کتاب جدیدش قصد دارد به این پرسش پاسخ دهد که چگونه می توان یک کشور موفق و در عین حال مستقل داشت.

الکسیویچ تنها عضو از شورای هماهنگی اپوزیسیون بلاروس است که تاکنون با واکنش مستقیم و جدی مقامات بلاروسی روبه رو نشده است در حالی که سایر اعضای این شورای هفت نفره یا در زندان به سر می برند و یا مجبور به ترک کشور شده اند.

هرچند در سپتامبر سال گذشته برخی افراد در تلاش برای ورود به خانه الکسیویچ بودند و این نویسنده چند هفته بعد تصمیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب نویسنده برنده نوبل ادبیات درباره تحولات سیاسی

کتاب نویسنده برنده نوبل ادبیات درباره تحولات سیاسی