مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 07:452021-04-14بين الملل

زاخارووا: روابط روسیه و آمریکا باید بر اساس منافع متقابل باشد


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو تنها بر اساس منافع دو جانبه و متقابل خواهان توسعه روابط با ایالات متحده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریا زاخارووا سخنگوی رییس جمهور آمریکا در قبال روسیه ادامه داد: اما لفاظی ها و گام هایی که آمریکا اخیراً (علیه روسیه) برداشته است، تلاش برای نادیده گرفتن این امر را غیرممکن می کند .

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه در خصوص احتمال دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و بایدن گفت که وزارت خارجه روسیه در حال انجام وظایف خود برای آماده سازی این دیدار احتمالی است.

زاخارووا سپس توضیح داد: این وظیفه بخش ریاست جمهوری است و همانطور که می دانید ما قطعاً وظیفه خود را انجام می دهیم .

پیش تر، کاخ سفید اعلام کرده بود که جو بایدن در یک تماس تلفنی با پوتین خواستار تنش زدایی در اوضاع مرزی میان کی یف و مسکو شده است.

طبق این گزارش، بایدن در تماس تلفنی روز سه شنبه خود از پوتین برای دیدار در یک کشور سوم طی ماه های آینده دعوت به عمل آورده است.

تنش ها میان روسیه و آمریکا در خصوص استقرار های نظامی در شرق اوکراین افزایش یافته است به طوری که ایالات متحده علی رغم هشدارهای روسیه، در اقدامی به منظور نمایش اتحاد با اوکراین، در صدد استقرار دو ناو خود در دریای سیاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاخارووا: روابط روسیه و آمریکا باید بر اساس منافع متقابل باشد

زاخارووا: روابط روسیه و آمریکا باید بر اساس منافع متقابل باشد