مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-14سياسي

اوضاع سیاسی قرقیزستان؛ شکاف هایی که پر شدنی نیست


حضور کمرنگ مردم پای صندوق های رأی برای همه پرسی قانون اساسی و شوراهای محلی قرقیزستان نشان داد این کشور تا تثبیت واقعی اوضاع هنوز فاصله دارد.

- سرگیی کوژمیاکین تحلیلگر سیاسی روس در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی نتایج همه پرسی قانون اساسی و انتخابات شوراهای محلی قرقیزستان پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: همه پرسی قانون اساسی و انتخابات شوراهای محلی قرقیزستان که روز یکشنبه 11 آوریل برگزار شد، مرحله مهمی در رابطه به واقعیت سیاسی جدید این کشور است که در ماه اکتبر سال گذشته میلادی با تغییر قدرت آغاز شده بود.

برای سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان برگزاری همه پرسی و انتخابات شوراهای محلی گام دیگری در جهت تقویت قدرت خود به شمار می رود.

نکته قابل توجه این است که رهبری جدید این کشور هنوز از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیست که در این رابطه می توان به دو دلیل مهم و اصلی اشاره کرد.

دلیل اول این است که روند انتقال قدرت که 6 ماه پیش با سقوط دولت سارانبای جین بیک اف رییس جمهور پیشین به وقوع پیوست، به لحاظ حقوقی سوالات متعددی را ایجاد کرده است.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری که 10 ژانویه سال جاری میلادی دایر شد، مبنای قوی ای برای مشروعیت یافتن جباراف ایجاد کند اما حضور کم سابقه مردم (39 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوضاع سیاسی قرقیزستان؛ شکاف هایی که پر شدنی نیست

اوضاع سیاسی قرقیزستان؛ شکاف هایی که پر شدنی نیست