مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 06:102021-04-14بين الملل

کشتار کاتین


مقامات شوروی هم همراه با دیگر دولت ها با وقاحتی که فقط از خودشان برمی آمد، انگشت اتهام را به سمت نازی ها می گرفتند و حتی مدعی احقاق حق این قربانیان می شدند.

- اما لهستانی های در تبعید با همراهی چند سازمان بین المللی مثل صلیب سرخ و عده ای خبرنگار شریف و جسور، حقیقت را کشف و افشا کردند که معلوم شد آمار کشته ها نه 22 هزار نفر که احتمالا عددی بیشتر از 25 هزار نفر بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: سرنوشت این چند هزار نفر تا مدتی معلوم نبود و کسی اطلاع دقیق از آن چه بر سرشان آمده بود، نداشت.

تا این که نازی های اشغالگر، آوریل 1943 در چنین روزی اجساد گروهی از آنان را در گوری دسته جمعی در جنگلی نزدیک به کاتین (ناحیه ای روستایی در غرب روسیه) کشف کردند و گفتند این هم جنایتی از جنایت های حکومت شوروی است.

آن زمان کسی حرف شان را باور نکرد - یا نخواست که باور کند - چون آلمانی ها دشمن بزرگ بودند و شوروی دشمنِ این دشمن بزرگ و در واقع یکی از متفقین.

حتی بعد از جنگ در دادگاه نورنبرگ که برای محاکمه سران حزب نازی برپا شد همچنان همه این جنایت را کار آلمانی ها و به دستور هیتلر می دانستند.

هیتلر هیولای بدنامی بود که هر جنایتی هر چقدر هم بزرگ - حتی بدون سند و مدرک کافی - به او می چسبید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار کاتین

کشتار کاتین