مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 03:252021-04-14پزشكي

تعلقات مذهبی چه تاثیری بر تمایلات باروری دارد؟


در یک مطالعه جامعه شناختی تاثیر تعلقات مذهبی بر تمایلات باروری و نگرش افراد نسبت به سیاست های افزایش موالید مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مهم ترین مباحث جمعیت شناختی ارتباط بین تمایلات باروری و تعلقات مذهبی است.

به همین دلیل یعقوب فروتن؛ دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران و محقق افتخاری دانشگاه وایکاتو نیوزلند و دانشگاه غرب سیدنی، در یک مطالعه تاثیر تعلقات مذهبی بر تمایلات باروری در جامعه ایران را مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه به این پرسش ها پاسخ داده شد که آیا تمایلات باروری افراد تابعی از تعلقات مذهبی آنان است؟ همچنین تاثیر شرایط و ویژگی های اقتصادی- اجتماعی بر تعلقات مذهبی و تمایلات باروری نیز مورد بررسی قرار گرفت و به این پرسش پاسخ داده شد که آیا ویژگی های اقتصادی-اجتماعی تاثیرات تعیین کننده تری بر تمایلات باروری دارند یا تعلقات مذهبی؟ برای انجام این پژوهش ابتدا با استفاده از بررسی اسنادی و کتابخانه ای، مهم ترین مباحث مرتبط با این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

سپس با انجام یک پژوهش تجربی و پیمایش، چهار هزار و 267 نفز از مردان و زنان 15 ساله و بالاتر ساکن در نقاط شهری و روستایی شهرستان های اسفراین، اهواز، بابلسر، بجنورد، خرم آباد، سقز، کامیاران، گنبدکاووس، محمود آباد و همدان، مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلقات مذهبی چه تاثیری بر تمایلات باروری دارد؟

تعلقات مذهبی چه تاثیری بر تمایلات باروری دارد؟