مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 22:552021-04-13سياسي

نهادی فراقوه ای باید مسئول تدوین و نظارت بر اجرای برنامه های توسعه شود


عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی گفت: برنامه ریزی اقتصادی کشور باید به صورت فراقوه ای صورت گیرد تا نه تنها تحت تأثیر سیاست های عوام زده، قومی، - محمدرضا یزدی زاده عضو سابق شورای راهبردی کرده و 5 سال آن را حفظ می کنیم تا دوره آن به اتمام برسد و این چرخه را دوباره تکرار می کنیم.

وی با اشاره به ایرادات شکلی و ماهیتی برنامه ریزی در کشور گفت: نظام برنامه ریزی در دنیا بر اساس مدل های اقتصادسنجی، سیستم ها و مدل های خطی دیگر منسوخ شده است و ما باید متوجه باشیم که با آینده مشخص و قابل برآورد در آینده مواجه نیستیم که بخواهیم برنامه خود را بر اساس آن طراحی کنیم.

به عبارتی، آینده یک هدف متغیر است که بر اساس سناریوهای محتمل و مختلف تغییر می کند.

بنابراین برنامه ریزی اقتصادی کشور می بایست بر مبنای سناریوهای محتمل طراحی گردد و مسلماً برنامه باید با انعطاف لازم، بتواند استراتژی انتخاب شده در شرایط مختلف را تغییر دهد.

بر این اساس پس از رفع مشکل شکلی طراحی برنامه ریزی کشور، می بایست از تبدیل آن به قانون که عملاً انعطاف لازم را از برنامه می گیرد، اجتناب کرد.

عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی ادامه داد: شما نمی توانید استراتژی اقتصادی کشور را که ماهیتاً می بایست در بروز سناریوهای مختلف از جمله تحریم، قابلیت انعطاف و تطبیق با شرایط جدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهادی فراقوه ای باید مسئول تدوین و نظارت بر اجرای برنامه های توسعه شود

نهادی فراقوه ای باید مسئول تدوین و نظارت بر اجرای برنامه های توسعه شود