مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 12:252021-04-13سياسي

مسجد و بنای تاریخی دیگری در پیرامون حرم نباید تخریب شود


سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بر لزوم حفط بناهای تاریخی و هویتی پیامون حرم مطهر رضوی تأکید کرد و گفت: هدف و تلاش ما این است دیگر مسجد و بنای تاریخی و هویتی در بافت پیرامون حرم تخریب نشود.

- ایسنا/خراسان رضوی سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بر لزوم حفط بناهای تاریخی و هویتی پیامون حرم مطهر رضوی تأکید کرد و گفت: هدف و تلاش ما این است دیگر مسجد و بنای تاریخی و هویتی در بافت پیرامون حرم تخریب نشود.

سیدمجتبی منتظری امروز، 24 فروردین ماه، در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مسجد هفت درب مشهد، اظهار کرد: در پاسخ به دغدغه ساکنان محل یک باب مسجد واقع در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با همان عنوان هویتی هفت درب با معماری شکیل که دارای هفت در نیز خواهد بود در زمینی به مساحت 180 مترمربع با 150 متر زیربنا ظرف مدت سه ماه احداث و برای استفاده در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همتی که وجود دارد و تغییر فرآیندهای شهرسازی و اصلاحاتی که در طرح نوسازی بافت فرسوده پیرامونی حرم مطهر رضوی صورت گرفته، پس از این مجبور به تخریب مسجد و سایر بناهای تاریخی و هویتی که در این بافت قرار گرفته نباشیم بلکه به سمت بازآفرینی و حفظ این آثار حرکت کنیم که ساخت مسجد هفت درب یکی از این اقدامات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد و بنای تاریخی دیگری در پیرامون حرم نباید تخریب شود

مسجد و بنای تاریخی دیگری در پیرامون حرم نباید تخریب شود