مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 10:052021-04-13اقتصادي

146 میلیون قطعه مرغ تولید شد


قائم مقام معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: به رغم چالش ها و تنگناهای تولید، نزدیک به 146 میلیون قطعه مرغ از اسفندماه 99 تا دهم فروردین ماه امسال در کشور تولید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زورار پرمه افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، سرانه مصرف روزانه گوشت مرغ در کشور حدود 6500 تن است و این در حالی است که در اسفند 99 روزانه 7 هزارتن و در 10 روز نخست فروردین روزانه 7400 تن گوشت مرغ در کشور تولید شده است.

وی در تحلیل و ارزیابی عوامل اثرگذار بر بازار مرغ اظهار داشت: تولید گوشت مرغ از مرغ لاین آغاز و سپس مرغ اجداد، مرغ مادر و سپس به جوجه یکروزه ختم می شود؛ این فرایند که منتج به تولید جوجه یک روزه می شود، حداقل 21 ماه به طول می انجامد.

پرمه با اشاره به این که 60 تا 70 درصد مرغ لاین کشور از نژاد رأس تأمین می شد، ادامه داد: در سال 1398 واردات مرغ لاین رأس با تحریم آمریکا مواجه شد بنابراین وزارت جهاد کشاورزی احیای نژاد مرغ آرین کشور را در دستور کار قرار داد و توانست 60 درصد مرغ لاین آرین را جایگزین نژادهای قبلی وارداتی نماید.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام اساسی وزارت جهاد کشاورزی که بدون هیچ تبلیغاتی صورت گرفت توانست یکی از دغدغه های کشور در بخش تأمین مرغ لاین را مرتفع نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

146 میلیون قطعه مرغ تولید شد

146 میلیون قطعه مرغ تولید شد