مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 09:402021-04-13اجتماعي

اختلالات طیف اوتیسم در کرمان رو به افزایش است


مدیرکل بهزیستی استان کرمان از افزایش طیف اختلالات اوتیسم در کرمان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس صادق زاده با اشاره به اینکه حدود 300 نفر دارای اختلال اوتیسم را در استان کرمان شناسایی کرده ایم، گفت: اختلال طیف اوتیسم در استان رو به رشد است و همین موضوع باعث می شود که تلاش خود را برای آگاه سازی جامعه در این مورد بیش از پیش کنیم.

وی افزود: حدود 24 نفر از بچه های اختلال اوتیسم که در مراکز بودند، اکنون در مدارس عادی در حال تحصیل هستند و این تأثیر آموزش و مداخلات به هنگام می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: علت اصلی اختلال اوتیسم، ژنتیک است و ممکن است در آزمایشات ژنتیک این اختلال به دلیل پیچیدگی که دارد، تشخیص داده نشود؛ البته عوامل محیطی نیز در تشدید آن بی تأثیر نیست و تحقیقات مشخص کرده عوامل محیطی می تواند تأثیر بگذارد و شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که بر آگاهسازی اختلال اوتیسم تاکید می شود، این است که خانواده ها دیر متوجه اختلال فرزند خود می شوند، گفت: این اختلال قبل از دو سالگی قابل تشخیص نیست اما اگر مادران با دقت روی رفتار بچه ها نگاه کنند ممکن است قبل از 24 ماهگی متوجه شوند زیرا مادر قطعی ارتباط اجتماعی کودک را می تواند تشخیص بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلالات طیف اوتیسم در کرمان رو به افزایش است

اختلالات طیف اوتیسم در کرمان رو به افزایش است