مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 08:052021-04-13اجتماعي

کم شدن احتمال وقوع حریق به دلیل کاهش بارندگی


سالانه بخش قابل توجهی از عرصه های طبیعی اعم از مراتع و جنگل ها در فارس، طعمه حریق و منجر به نابودی گیاهان و جانوران در زیست بوم ها می شود؛ اما معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعتقاد دارد که امسال به واسطه کاهش بارندگی ها و براساس تجارب گذشته، - ایسنا/فارس سالانه بخش قابل توجهی از عرصه های طبیعی اعم از مراتع و جنگل ها در فارس، طعمه حریق و منجر به نابودی گیاهان و جانوران در زیست بوم ها می شود؛ اما معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعتقاد دارد که امسال به واسطه کاهش بارندگی ها و براساس تجارب گذشته، احتمالا با کاهش موارد آتش سوزی عرصه های طبیعی مواجه خواهیم بود.

نبی الله مرادی در گفت و گو با ایسنا، گفت: 10 درصد از عرصه های طبیعی استان فارس در قالب پناهگاه حیات وحش، پارک ملی، منطقه حفاظت شده و تالاب تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست است.

مرادی با ابراز تأسف از اینکه سال گذشته شاهد وقوع 72 مورد آتش سوزی در مناطق تحت حفاظت محیط زیست فارس بودیم، گفت: در این حوادث بالغ بر 2255 هکتار از مراتع تحت پوشش این اداره کل طعمه حریق شد.

وی با یادآوری اینکه قسمت جنگلی مناطق ارژن و پریشان، بیشترین حریق را سال گذشته تجربه کرد، گفت: سال گذشته 29 مورد آتش سوزی در جنگل و مرتع، 13 مورد حریق در منطقه ماله گاله و مابقی در بقیه مناطق تحت پوشش رخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم شدن احتمال وقوع حریق به دلیل کاهش بارندگی

کم شدن احتمال وقوع حریق به دلیل کاهش بارندگی