مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-13سياسي

صدور انقلاب اسلامی اصلی ترین وظیفه «هنر انقلاب اسلامی» است


هنر انقلاب اسلامی، هنر عجین ساختن احساس، عقل و بصیرت دینی در جلوه دادن یا ملموس ساختن ارزش ها و آرمان های جاودانه و رو به تکامل انقلاب اسلامی است.

- جلال توکلی، نویسنده نخستین رمان فارسی درباره فلسطین در خصوص اهمیت هنر انقلابی طی گفت و گویی با خبرنگار فارس در یزد، می گوید ؛ من معتقدم هنرمند آگاه، متعهد، خودساخته و بصیر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، پا به پای انقلاب در رشد و حرکت است و با پایبندی و وفاداری به آرمان ها و ارزش ها در مسیر شکوفایی و تعالی هنر انقلاب اسلامی گام بر می دارد و می کوشد به مقصد آرمانی انقلاب اسلامی؛ یعنی عدالت خواهی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت نزدیک شود.

چه تعریفی از هنر متعهد دارید و آیا هنر انقلاب اسلامی شاخصه هایی دارد که آن را از دیگر هنرها متمایز کند؟ هنر متعهد در معنای کلی آن، اشاره به کارکردهای اجتماعی و سیاسی هنر ـ خواه در یک جامعه ی مثلاً سکولار ـ دارد.

صفتِ متعهد به معنای الزام و قیدی است که هنر را در مسیر بازنمایی محتوایی خارج از خودِ هنر ـ هر چند غیراسلامی ـ قرار می دهد.

اما هنر انقلاب اسلامی با مرزبندی واضح تر با سایر تعاریف و برداشت ها که گاه دستاویز مغرضان و سفسطه گران می شود، بدون هیچ ملاحظات سیاسی یا حزبی ما را به مقصود خواهد رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور انقلاب اسلامی اصلی ترین وظیفه «هنر انقلاب اسلامی» است

صدور انقلاب اسلامی اصلی ترین وظیفه «هنر انقلاب اسلامی» است