مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-13پزشكي

اوضاع کرونایی بدتر از قرمز و سیاه است/کاهش رعایت پروتکل ها


رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل اوضاع کرونایی کشور را بدتر از قرمز و به سیاه نزدیک دانست، گفت:شیوع کرونای انگلیسی روبه صعودی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاوضاع بدتر از قرمز و به سیاه نزدیک است ولی دل و دماغ بسیاری از مردم هنوز آبی باقی مانده است درحالی که تعطیلی ها عمدتاً کلامی است و عملیاتی نیست و نظارت ضعیف است.

جلالی اضافه کرد: یک چهارم مردم از دو هفته پیش در اغلب استان ها به دلیل ورود سوش انگلیسی درگیر این نوع ویروس شدند، عامل اصلی از ان طرف مرز آمده و وارد خوزستان شد تا جایی که الان تقریباً تمامی استان های کشور درگیر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در بابل در ادامه بیان کرد: شیوع کرونای انگلیسی در همه کشور نه تنها کنترل نشده بلکه صعودی شده است تا جایی که الان نزدیک به 396 شهرستان کشور را درگیر کرده است.

این مسئول با اشاره به تغییر ماهیت ویروس جدید، بیان کرد: این ویروس انگلیسی با سرایت پذیری چند برابری و بالاتر، درگیری سنین پایین جامعه، نیاز به بستری داشته و مرگ و میر بالاتری از ویروس چینی دارد البته علائم بالینی همان است.

رعایت پروتکل ها در استان 52 درصد است وی تاکید کرد: متأسفانه در کشور میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی حدود 50 درصد بوده و در استان مازندران حدود 52 درصد است، در حالی که اگر حدود 90 درصد نباشد اثر پیشگیری کننده ندارد، مسئله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوضاع کرونایی بدتر از قرمز و سیاه است/کاهش رعایت پروتکل ها

اوضاع کرونایی بدتر از قرمز و سیاه است/کاهش رعایت پروتکل ها