مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 03:502021-04-13اقتصادي

خانواده های کم درآمدی که از سر ناچاری «پوست مرغ» می خورند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، پای مرغ دارید؟ این جمله ی سوالی را با خجلت بسیار سالهاست که از زبان مادران و سرپرستان خانوار می شنویم که در نهایت استیصال برای تامین حداقل های پروتیینی سفره های فرزندانشان به مغازه های فروش مرغ و گوشت مراجعه می کنند.

این جمله شاید امروز دیگر خیلی تعجب انگیز نباشد چراکه کوچک تر شدن هرچه بیشتر سفره های مردم، پدیده های ناراحت کننده تری را در سبد خانوار های کم درآمد و حاشیه نشین قرار داده است: خرید پوست مرغ به قیمت چندین هزار تومان! پوست مرغ کیلویی هشت تا نُه هزار تومان! در اسفندماه تصویری در رسانه ها منتشر شد که پروتیین فروشی های پایین شهر، پوست مرغ را کیلویی 6 هزار تومان به مردم می فروشند؛ این قیمت البته مربوط به اسفندماه سال قبل است و اخبار نشان می دهد که در فروردین ماه پوست مرغ در حاشیه های شهر تهران ازجمله شهریار و اسلامشهر کیلویی هشت یا حتی 9 هزار تومان به فروش می رسد.

در شرایطی که گروه های کم درآمد و کارگران و بازنشستگان حداقل بگیر بیش از دو سال است که تقریباً گوشت قرمز را کامل از سفره های خود حذف کرده اند تنها گزینه روی میز برای تامین نیازهای پروتیینی خانوارها، گوشت مرغ بود که آنهم به مددِ افزایش سرسام آور قیمت ها و ناتوانی روزافزون کم درآمدها به نظر می رسد به طور کامل از سبد خرید دهک های فرودست حذف شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانواده های کم درآمدی که از سر ناچاری «پوست مرغ» می خورند

خانواده های کم درآمدی که از سر ناچاری «پوست مرغ» می خورند