مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 11:252021-04-12فناوري

ثبت 700 هزار استعلام احراز هویت در فضای مجازی


از زمان راه اندازی سامانه سماوا در شهریور سال گذشته تاکنون به بیش از 700 هزار استعلام پاسخ داده شده است.

- معاون دولت الکترونیکی گفت: از زمان راه اندازی سامانه سماوا در شهریور سال گذشته تاکنون به بیش از 700 هزار استعلام پاسخ داده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکوسیستم سامانه احراز هویت معتبر در فضای مجازی شامل زنجیره ای از شناسه های معتبر اعم از تطبیق شماره تلفن همراه با کدملی، اطلاعات هویتی اتباع ایرانی، تطبیق عکس و زنده بودن، اطلاعات هویتی اتباع خارجی، اطلاعات افراد حقوقی، اطلاعات مکانی و نشانی و نیز امضای دیجیتال است.

بهنام ولی زاده، معاون دولت الکترونیکی در تشریح جزییات بیشتر سامانه احراز هویت معتبر در فضای مجازی که با عنوان سماوا شناخته می شود، به تاریخچه قانونی شکل گیری این سامانه اشاره کرد.

وی با بیان این که سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور توسط شورای عالی فضای مجازی تصویب و ابلاغ شد، توضیح داد: بند 4-3 از این سند، تکالیفی را به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته و در این میان طبق بند 4-3-2، استقرار پنجره واحد احراز هویت در فضای مجازی به عهده وزارت ICT است.

بر اساس این سند، سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف تعامل میان تامین کنندگان شناسه هویت معتبر، تامین کنندگان صفت ها و خدمات نسبت به راه اندازی پنجره واح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 700 هزار استعلام احراز هویت در فضای مجازی

ثبت 700 هزار استعلام احراز هویت در فضای مجازی