مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 09:402021-04-12اقتصادي

امروزه جعل انواع و اقسام مدارک بسیار مشهود است


یک وکیل پایه یک دادگستری اعلام کرد: متاسفانه فارغ از آمار رسمی در صورت دستیابی به آن، به قطعیت می توان گفت هیچ گاه آمار جعل نمی تواند بیانگر میزان دقیق ارتکاب این نوع جرائم باشد چراکه امروزه جعل انواع و اقسام مدارک بسیار مشهود است.

- ایسنا/همدان یک وکیل پایه یک دادگستری اعلام کرد: متاسفانه فارغ از آمار رسمی در صورت دستیابی به آن، به قطعیت می توان گفت هیچ گاه آمار جعل نمی تواند بیانگر میزان دقیق ارتکاب این نوع جرائم باشد چراکه امروزه جعل انواع و اقسام مدارک بسیار مشهود است.

سعید دانشخواه در گفت و گو با ایسنا، تبیین کرد: در علم حقوق جعل بر دو قسم یعنی جعل مادی و جعل مفادی است که در جعل مادی، در یک سند یا نوشته موجود، تغییراتی به وجود می آورند؛ به عنوان مثال امضا یا کلمه ای را اضافه و کلمه ای را جابجا کرده و تاریخ مندرج در آن سند یا نوشته را تغییر می دهند.

وی اظهار کرد: به عبارتی دیگر در جعل مادی، سندی وجود دارد که در آن دست می برند؛ به عنوان مثال وصیتنامه ای توسط شخصی تنظیم شده و یکی از وراث آن شخص اسم خودش را در متن وصیتنامه اضافه می کند و یا میزان مالی را که برای وی درنظر گرفته شده است، از 100 میلیون تومان به یک میلیارد تومان تغییر می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امروزه جعل انواع و اقسام مدارک بسیار مشهود است

امروزه جعل انواع و اقسام مدارک بسیار مشهود است