مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 08:352021-04-12بين الملل

چه خبر از «نوتردام»؟


دو سال پیش فرانسه و جهان شاهد آتش سوزی مهیب کلیسای تاریخی «نوتردام» بودند، حالا مدتی است روند آماده سازی مرمت این بنا آغاز شده تا برای سال 2024 برای میزبانی آماده باشد.

- دو سال پیش فرانسه و جهان شاهد آتش سوزی مهیب کلیسای تاریخی نوتردام بودند، حالا مدتی است روند آماده سازی مرمت این بنا آغاز شده تا برای سال 2024 برای میزبانی آماده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در عصر 15 آوریل 2019 بود که شعله های آتش کلیسای تاریخی نوتردام را فراگرفت؛ درحالی که بر اثر این حادثه مناره و بخش اعظمی از سقف کلیسا ویران شد اما تلاش آتش نشان ها باعث شد این میراث تاریخی به طور کامل از بین نرود.

با این حال راه طولانی و دشواری برای مرمت این بنا باقی است و انتظار می رود نوتردام در آوریل 2024 یعنی پنج سال پس از آتش سوزی به شکوه سابقش بازگردد.

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه مدتی پس از آتش سوزی برای بازسازی نوتردام مهلت پنج ساله تعیین کرد تا بر این اساس بازدید از این بنا در زمان میزبانی فرانسه برای بازی های المپیک تابستانه 2024 امکان پذیر باشد.

ناظر پروژه بازسازی این کلیسا ماه گذشته گفته بود: با این که در مسیر بازسازی این بنا برای سال 2024 هستیم اما با حجم زیادی از کارها برای مرمت مواجه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خبر از «نوتردام»؟

چه خبر از «نوتردام»؟