مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 08:152021-04-12اقتصادي

دو هزار و 500 تن گیاه دارویی در خراسان جنوبی برداشت شد


مدیر امور باغبانی خراسان جنوبی گفت: دو هزار و 500 تن گیاه دارویی سال 99 در خراسان جنوبی برداشت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالرضا رضایی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: خراسان جنوبی از جمله مناطق باسابقه در گشت گیاهان دارویی است و قطب یکی از مهمترین گیاهان دارویی یعنی زعفران و زرشک است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 800 گونه گیاه دارویی در خراسان جنوبی شناسایی شده است، بیان کرد: خراسان جنوبی از جمله پنج استان برتر در حوزه کشت گیاهان دارویی در کشور است.

رضایی با اشاره به اینکه اقلیم خراسان جنوبی مناسب برای کشت گیاهان دارویی است، ادامه داد: با توجه به کمبود آب در خراسان جنوبی کشت نشایی گیاهان دارویی از مزیت های مختلفی برخوردار است و سالانه 2.

5 میلیون نشاء در استان تولید می شود.

وی گفت: در سال 99 حدود 5 هزار و 600 هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی (به جز زعفران) در خراسان جنوبی بوده است که از این میزان سطح زیر کشت 2 هزار و 500 تن گیاه دارویی تولید و برداشت شده است که برای ما بسیار ارزشمند است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خشکسالی های سال های اخیر بر میزان گیاهان دارویی در طبیعت تأثیر منفی گذاشته و به آن آسیب زده است، اظهار کرد: از این جهت از همه هم استانی های عزیز درخواست می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو هزار و 500 تن گیاه دارویی در خراسان جنوبی برداشت شد

دو هزار و 500 تن گیاه دارویی در خراسان جنوبی برداشت شد