مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-12اقتصادي

هدف کاهش 30درصدی متوفیان تصادف در برنامه ششم محقق نشد/افزایش 6 درصدی جان باختگان


طبق اهداف برنامه ششم مقرر بود در سال های 96 تا 98 تعداد تلفات سوانح رانندگی 30 درصد کاهش یابد که این شاخص نه تنها کاهش پیدا نکرد، بلکه 6 درصد معادل حدود 1000 کشته نیز افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با توجه به تلفات بسیار زیاد رانندگی در کشور طی دهه های گذشته و خسارت های جبران ناپذیر ناشی از آن، موضوع بهبود وضعیت ایمنی حمل و نقل همواره یکی از دغدغه ها و موضوعات اصلی حمل و نقل کشور بوده است و در برنامه های پنجم و ششم توسعه و در احکام دائمی برنامه های توسعه نیز به این موضوع پرداخته شد.

جهت ارزیابی میزان تحقق اهداف تعیین شده در این قوانین، در نمودارهای پایین به ترتیب روند تغییرات شاخص شمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی و شاخص شمار تلفات رانندگی به 10هزار خودرو در 15 سال گذشته رسم شده است.

شمار متوفیان حوادث رانندگی در سال های 1384 تا 1398 شمار متوفیان حوادث رانندگی به 10هزار خودرو در سال های 1384 تا 1398 * وظایف دولت برای کاهش تلفات تصادفات رانندگی بند ج ماده 30 از قانون احکام دائمی برنامه های توسعه می گوید: به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت ها و موقعیت های جغرافیایی کشور دولت موظف است، سازوکارهای قانونی لازم را به منظور کاهش سالانه 10 درصد از میزان تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی در جاده های کشور فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف کاهش 30درصدی متوفیان تصادف در برنامه ششم محقق نشد/افزایش 6 درصدی جان باختگان

هدف کاهش 30درصدی متوفیان تصادف در برنامه ششم محقق نشد/افزایش 6 درصدی جان باختگان