مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 05:102021-04-12اجتماعي

بارش های اردیبهشت مرهم خشکسالی اصفهان است/ علت توفان های فروردین


معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: اردیبهشت ماه به علت کاهش اثر منفی پدیده جوی لانینا بارش های خوبی در استان رخ خواهد داد اما جبران کم بارشی یک سال زراعی نیست.

- نوید حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره علت کاهش بارش ها در سال زراعی 1399- 1400 اظهار داشت: کم بارشی علت های مختلفی دارد و پدیده نادری نیست.

یکی از علل آن پدیده لانینا La Nina است و در دوره هایی که لانینا بر جو حاکم می شود برپایه آمارهای موجود کشور و به تبع آن استان اصفهان با کاهش فعالیت سامانه های جوی روبه رو می شود.

وی ادامه داد: لانینا امسال بر کشور و استان حاکم است و سازمان هواشناسی از ابتدای پاییز گذشته اعلام کرد که سال زراعی جاری بارش خوبی نخواهیم داشت.

کم بارشی و توفان های گردوخاک متأثر از الگوی جوی لانینا معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه سامانه های جوی در چنین شرایطی رطوبت کافی نیز ندارند، خاطرنشان کرد: نمونه بارز آن فروردین امسال رخ داده است.

شدت ناپایداری ها هرسال از اسفند تا فروردین که فصل گذر و جابه جایی است، افزایش می یابد از این رو وقوع ناپایداری های شدید در این مدت غیر طبیعی نیست اما بر اثر کمبود رطوبت متأثر از پدیده لانینا، سامانه های جوی فروردین بارش نداشتند و انرژی این امواج به صورت وزش شدید باد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های اردیبهشت مرهم خشکسالی اصفهان است/ علت توفان های فروردین

بارش های اردیبهشت مرهم خشکسالی اصفهان است/ علت توفان های فروردین