مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:452021-04-12سياسي

امامزاده پیرمراد(ع)؛ رونق بخش امور فرهنگی در استهبان


یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی و مذهبی استان فارس، امامزاده پیرمراد، نوه بلافصل امام هفتم(ع) است که در شهرستان قرآنی استهبان قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، شهر زیبا و قرآنی استهبان مرکز یکی از پررونق ترین شهرستان های استان فارس است که از جهات مختلف شناخته شده است.

این شهرستان با وجود، مرکزیت بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان یک مرکز قرآنی موفق و بزرگ در سطح کشور و سوغات معروف آن یعنی سندی قدیمی که در مورد این امامزاده وجود دارد نیز این گفته را تایید می کند.

 این امامزاده دارای بنایی زیبا و بی نظیر، با گنبد کاشی سفید و مزین به نقوش طرح لوزی و دو مناره کوچک و ایوانی در جلوی آن که حوضی مستطیل شکل نیز در راستای آن در محوطه قرار دارد است.

بر اساس اطلاعات موجود، این بقعه در ابتدا گنبد بسیار کوچک و گلی داشته است که در اثر بارندگی شدید پیاپی هفت روزه و راه افتادن رودخانه پیر مرداد، آب از اطراف بقعه عبور می کرده ولی صدمه ای به قبر وارد نشده، اما در مسیر آن شن هایی جمع شده که گنبد آن به همت حاج میرزا بابا (1200تا1282 هجری قمری) فرزند حاج آقا محمد فرزند آقا علی فرزند محمد علی بیگ ذوالقدر جهرمی از سلسله خواجه ها که در زمان سلطنت زندیه به حکومت بلوک اصطهبانات رسیده بود، مرمت و بازسازی و پس از چند سال دوبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امامزاده پیرمراد(ع)؛ رونق بخش امور فرهنگی در استهبان

امامزاده پیرمراد(ع)؛ رونق بخش امور فرهنگی در استهبان