مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 21:352021-04-11پزشكي

سینوزیت مزمن فعالیت مغز را تغییر می دهد


میلیون ها انسان که به سینوزیت مزمن مبتلا هستند نه تنها با گرفتگی بینی و سردرد، دست و پنجه نرم می کنند بلکه معمولاً برای تمرکز داشتن نیز بسیار تلاش می کنند و افسردگی و علائم دیگری را نیز تجربه می کنند که این موضوع می تواند نشان دهنده درگیری مغز در بیماری آنها باشد.

- میلیون ها انسان که به سینوزیت مزمن مبتلا هستند نه تنها با گرفتگی بینی و سردرد، دست و پنجه نرم می کنند بلکه معمولاً برای تمرکز داشتن نیز بسیار تلاش می کنند و افسردگی و علائم دیگری را نیز تجربه می کنند که این موضوع می تواند نشان دهنده درگیری مغز در بیماری آنها باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، محققان دانشگاه واشنگتن در مطالعه اخیرشان با کمک دکتر آریا جعفری محقق ایرانی اظهار کرده اند سینوزیت مزمن فعالیت مغز را تغییر می دهد.

تحقیقات جدید محققان نشان داده است التهاب سینوس با تغییراتی در فعالیت مغز(به ویژه با شبکه های عصبی که شناخت، درون نگری و پاسخ به محرک های خارجی را تعدیل می کنند) مرتبط است.

دکتر آریا جعفری جراح و استادیار جراحی گوش و حلق و بینی و سر و گردن دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: این اولین مطالعه است که التهاب مزمن سینوس را با تغییر عصب شناختی مرتبط اعلام می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینوزیت مزمن فعالیت مغز را تغییر می دهد

سینوزیت مزمن فعالیت مغز را تغییر می دهد