مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 08:352021-04-11بين الملل

عطوان: آیا ائتلاف آمریکایی در تقابل با ائتلاف چین فرصتی برای موفقیت دارد؟


نویسنده سرشناس جهان عرب با اشاره به ارکان سیاست دولت بایدن و متحدان او و رویکرد اصلی آنها در تقابل با چین و همپیمانانش، به بررسی فرصت ها و هزینه های این سیاست پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  عبدالباری و اصولی که واشنگتن برای مقابله با پکن و همپیمانانش به آنها تکیه خواهد کرد، فرصت های موفقیت این رویکرد و جایگاه و نقش کشورهای عربی در این رقابت پرداخت.

وی در ادامه به این سوالات که آیا تاریخ تقابل آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی این بار با چین تکرار خواهد شد؟ یا کشورهای عربی بار دیگر تامین مالی جنگ های آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر و نجات ایغورها را برعهده خواهد گرفت، پاسخ داد و تاکید کرد که واشنگتن و همپیمانانش باید بدانند که رویکرد پنجاه یا صد سال پیش حتی اگر تاحدودی بروزرسانی شده باشد، نمی تواند در شرایط کنونی رویکرد مناسبی باشد.

وی نوشت: جو بایدن رییس جمهور آمریکا، پس از ارزیابی خطرات سیاسی، اقتصادی و نظامی چین علیه هژمونی آمریکا در جهان که از زمان جنگ جهانی دوم در قرن پیش ادامه دارد، جنگ سرد علیه این کشور را که بزرگترین رقیب راهبردی آمریکا به شمار می رود، آغاز کرد.

راهبرد جدید آمریکا علیه چین شامل گامهای متعددی است که برخی از آنها مشابه گام هایی است که آمریکا علیه اتحاد جماهیر شوروی طی جنگ سرد نخست اتخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطوان: آیا ائتلاف آمریکایی در تقابل با ائتلاف چین فرصتی برای موفقیت دارد؟

عطوان: آیا ائتلاف آمریکایی در تقابل با ائتلاف چین فرصتی برای موفقیت دارد؟