مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-11اجتماعي

اتمام عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت به منظور تعیین عرصه و حریم و همچنین حفاظت از آن ظرف مدت 45 روز به اتمام رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، فریدون فعالی با اشاره به اینکه این پروژه از تاریخ 18 بهمن 1399 آغاز شد و به مدت 45 روز به طول انجامید، اظهار کرد: عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل به سرپرستی دکتر نصیر اسکندری و با اخذ مجوز از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: در این عملیات مشخص شد محوطه کنارصندل جیرفت دارای وسعتی بیش از 600 هکتار است که در نوع خود یکی از بزرگترین محوطه های باستانی پیش از تاریخ ایران محسوب می شود.

فعالی تاکید کرد: همچنین در این گمانه زنی محرز شد این محوطه دارای یک توالی فرهنگی از دوران مس و سنگ تا دوران اسلامی است که دوره شکوفایی و اوج آن مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد می شود.

وی از آغاز پروژه مستند سازی و نقشه برداری محوطه کنارصندل جیرفت خبر داد و گفت: این پروژه به منظور تهیه پرونده ثبت جهانی عرصه و حریم این محوطه در حال انجام است.

فعالی بیان کرد: محوطه باستانی کنارصندل در دهه 80 خورشیدی به سرپرستی دکتر یوسف مجیدزاده و تیمی متشکل از باستان شناسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت

اتمام عملیات گمانه زنی باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت